آموزش ایلوستریتور 2017

  • ۰
  • ۰

استفاده از Adobe Illustrator برای ترسیم در چشم انداز آموزش ایلوستریتور 2017
توسط Cody Walker24 اکتبر 2008 مشکل: مشکل متوسط ​​- طول: زبانهای متوسط:
Illustrator Illustrator
در این آموزش نحوه استفاده از Illustrator برای تنظیم نقشه های پرسپکتیو را شرح می دهم ، و به شما کمک می کنم بهترین راه برای نزدیک شدن به پروژه های طراحی چشم انداز جدید خود را انتخاب کنید. ما برخی از تئوری ها را مرور خواهیم کرد و سپس از طریق نمونه هایی از کار با چشم اندازهای 1 نقطه ، 2 نقطه و 3 نقطه کار خواهیم کرد.

مقدمه
دو روش اصلی برای نزدیک شدن به یک ترسیم چشم انداز وجود دارد. اولین سیستم بی اندازه ای است که در آن از نقاط ناپدید شده و مرجع تصویری برای ساخت اشیاء استفاده می کنید. دوم رویکرد دقیق تر ریاضی است. انتخاب بهترین نقطه شروع برای نقاشی شما با اطلاعاتی که از ابتدا شروع می کنید و تصویر نهایی که ایجاد می کنید ارتباط زیادی دارد. بهترین مکان برای شروع با رویکرد بی اندازه است که تمرکز این آموزش است.

ویژگی اصلی این سیستم انعطاف پذیری آن است. می توانید از آن برای تنظیم سریع یک ترکیب استفاده کنید ، یا می توانید از آن برای ایجاد ترسیم دقیق خط استفاده کنید. اگر بخاطر داشته باشید ، در انتخاب نهایی ، بر اساس اندازه گیری های دقیق ، مانند هنگام کار از نقشه های مهندسی یا نقشه ها ، بهترین انتخاب نیست.

بسیاری از سیستمهای دقیق و ریاضی برای تهیه پیش نویس در چشم انداز وجود دارد که من در این آموزش نخواهم داشت. برای اطلاعات بیشتر در مورد یکی از این روشها ، به روش ویژوال ری مراجعه کنید. بیایید نگاهی دقیق به کار با یک سیستم چشم انداز بی اندازه با استفاده از Illustrator بیاندازیم.

تنظیم خط Horizon
تنظیم پرونده خود برای ترسیم چشم انداز ساده است.

مرحله 1
با کشیدن یک خط کش از بالا و قرار دادن آن به عنوان خط افق خود شروع کنید. اگر خط کش های خود را ندارید ، از Command + R استفاده کنید یا به View> Show Rulers بروید. در مرحله بعد ، خط را از سمت چپ بکشید تا نقطه ناپدید شدن خود را علامت بزنید.


گام 2
یک خط 2 نقطه ای را در هر نقطه از صفحه بکشید. در مرحله بعد با استفاده از پیکان سفید (ابزار Direct Selection) یک گوشه خط خود را انتخاب کرده و آن را به سمت تقاطع خطوط افقی و عمودی خط کش خود بکشید. وقتی به تقاطع برخوردید ، پیکان تغییر خواهد کرد. اکنون خط را به نقطه ناپدید شدن وصل کرده اید.

مرحله 3
حالا همین کار را با سایر نقاط ناپدید شده (VP) با یک خط جدید انجام دهید. پس از اتمام ، لایه "افق" را نامگذاری کرده و یک لایه جدید ایجاد کنید.

خطوط روی لایه افق را انتخاب کنید ، سپس روی جعبه رنگی در پالت Layer خود کلیک کنید و آن را تا لایه جدید بکشید. قبل از رها کردن ، دکمه Alt را نگه دارید. با این کار یک کپی از مورد انتخاب شده روی یک لایه جدید اما در همان موقعیت قرار می گیرد. لایه افق خود را قفل کرده و برای شروع آماده هستید.


تبلیغات
کار در چشم انداز 1 نقطه ای
مرحله 1
خط افق خود را بکشید و نقطه ای را در این خط انتخاب کنید تا کانون اصلی شما باشد. این نقطه ناپدید شدن شما خواهد بود.

گام 2
در این مرحله ، باید تصمیم بگیرید که می خواهید شیء شما در این تصویر کجا ظاهر شود. اگر جسم را بالای خط افق قرار دهید ، به دنبال آن می گردید. در زیر خط افق ، به دنبال آن خواهید بود. جلو بروید و شی خود را قرار دهید.

این موضوعی است که من در طول آموزش ترسیم می کنم. سه نقاشی که در سمت چپ قرار دارد ، ارتوگرافیک نامیده می شوند که نشان می دهد شیء شکسته شده به نمای بالا ، سمت و جلو. نقاشی در سمت راست ، نمای ایزومتریک از جسم است. این فقط برای مرجع شماست.


مرحله 3
صفحه جلوی شی خود را در جایی که تصمیم به قرار دادن شی خود گرفتید بکشید. این هواپیمای جلو هیچ ارتباطی با نقطه ناپدید شدن ندارد. عمودی ها عمودی و افقی هستند.


مرحله 4
بیایید گوشه های هواپیمای جلوی خود را به نقطه ناپدید شدن وصل کنیم. من بهترین راه برای اتصال گوشه ها به نقطه ناپدید شدن شما را پیدا کرده ام ، کپی کردن قسمت های خط در حالی که یک نقطه لنگر را ثابت نگه دارید. برای انجام این کار ، شما یک بخش خط با یک نقطه لنگر نشستن در بالای نقطه ناپدید شدن خود خواهید داشت.

با استفاده از ابزار انتخاب مستقیم ، نقطه لنگر (نه در نقطه ناپدید شدن) خود را انتخاب کرده و آن را در نزدیکی گوشه شکل خود حرکت دهید. حال قبل از اینکه موس خود را رها کنید ، Alt را فشار دهید ، این یک کپی از قسمت خط است.

دلیل این مسئله می تواند کمی دشوار باشد زیرا اگر هنگام اولین بار بر روی نقطه لنگر خود دکمه Alt را نگه دارید ، کل خط را حرکت می دهید. این کار فقط درصورتی انجام می شود که بعد از شروع حرکت ، آن را درگیر کنید. بعد از اینکه نسخه خود را تهیه کردید ، از ابزار Direct Selection استفاده کنید تا نقطه لنگر خط ناپدید شده خود را با گوشه جسم خود تنظیم کنید.

مرحله 5
بیایید عمق ایجاد کنیم. این مرحله می تواند مشکل باشد. مسافتی که به آنجا منتقل می شوید به سمت نقطه ناپدید شدن به دلیل قوانین چشم انداز فشرده می شود. هر چه به نقطه ناپدید شدن نزدیکتر باشید ، فشرده تر می شود فاصله. بهترین راه برای شروع استفاده از نسبت است.

به روابط بین قسمتهای دیگر آنچه که قبلاً ترسیم کرده اید ، نگاهی بیندازید ، همچنین به طول طرفی که می خواهید بکشید نگاهی بیندازید. این روش اساساً جلب توجه می کند ، اما به روشی هوشمندانه.


مرحله 6
خطوط خود را تمیز کنید.

به طور معمول ، من از ابزار قیچی استفاده می کنم و تمام خطوط ناپدید شده را برش می دهم. من همه یا یک یا دو خط طولانی را از نقاط ناپدید کننده پاک می کنم زیرا به راحتی کافی می توان در صورت لزوم نسخه های سریع آن خط را تهیه کرد. برای تمیز کردن لبه ها از پیکان سفید استفاده کرده و با تماشای پیکان برای سفید شدن ، مطمئن شوید که آنها صف آرایی می کنند.

مرحله 7
بیایید با اتصال نقاط سریع تمیز کنیم. با ابزار Direct Selection دو نقطه را انتخاب کنید و به Command + J ضربه بزنید (Object> Path> Join). اگر یک کادر محاوره ای ظاهر می شود ، امتیازها دقیقاً بالای یک دیگر قرار داشتند و شما گوشه ای تمیز ایجاد کرده اید. اگر اتصال برقرار شد اما هیچ جعبه ای به وجود نیامد ، دو نقطه اندکی خاموش بودند و شما باید این کار را انجام دهید
از نو. در زیر نتیجه ترسیم شیء ما با استفاده از دید 1 نقطه ای است.


کار در چشم انداز 2 نقطه ای
مرحله 1
خط افق خود را بکشید. دو نقطه را در این خط انتخاب کنید تا نقاط ناپدید شدن شما باشند. در جایی که این نقاط ناپدید می شوند ، نتیجه طرح شما بسیار تأثیر می گذارد. اگر نقاط ناپدید شدن خود را به هم نزدیک کنید ، تصاویر شما بیش از حد تحریف می شوند.


گام 2
اگر نقاط ناپدید شدن خود را مسافت مساوی از جسم خود قرار دهید ، به یک ترکیب ثابت می پردازید.


مرحله 3
برای رسیدن به نمای پویاتر از شیء خود ، مسافت ها را تغییر دهید. یک نقطه ناپدید شده نزدیک به جسم خود داشته باشید و یک نقطه دورتر. این مجموعه دارای نقطه ناپدید شدن غالب و ثانویه است.


مرحله 4
هنگامی که نقاط ناپدید شدن خود را تعیین کردید ، با ترسیم لبه جلوی شکل خود شروع کنید. ارتفاع دلخواه است ، اما از روابط و روابط برای ایجاد بقیه شکل استفاده کنید.


مرحله 5
خطوط را از بالا و پایین خط اول خود به سمت ناپدید شدن سمت چپ (LVP) و نقطه ناپدید شدن سمت راست (RVP) بکشید.


مرحله 6
اولین شکل بزرگ خود را مسدود کنید.


مرحله 7
از اولین شکلی که در آن مسدود شده اید به عنوان مرجع برای سایر اشکال بزرگ خود استفاده کنید و موارد موجود در آن را مسدود کنید.


مرحله 8
خطوط را تمیز کرده و جزئیات را اضافه کنید.

مرحله 9
در زیر نتیجه ترسیم شیء ما با استفاده از دید 2 نقطه ای است. توجه کنید که چگونه از لحاظ سبکی لبه بیرونی را ضخیم تر از خطوط داخلی می کنیم. این روش در آموزش چگونگی ایجاد یک گرافیک اطلاعاتی از طریق سایت پوشیده شده است.


کار در چشم انداز 3 نقطه ای
مرحله 1
خط افق خود را تنظیم کرده و دو نقطه ناپدید کننده اول خود را علامت بزنید. سومین نقطه ناپدید شدن یا بالاتر از یا زیر خط افق است ، نزدیک به مرکز ترکیب شما. بیشتر اوقات ، سومین نقطه از بین رفتن شما باید خارج از صفحه باشد. باید بیشتر از یک تمرکز اصلی به آن اشاره کرد. اگر سومین نقطه از بین رفتن شما خیلی نزدیک باشد ، موضوع شما بیش از حد تحریف می شود. در نظر داشته باشید ، بهترین زمان برای استفاده از یک دیدگاه سوم در صورتی است که شیء مورد نظر شما بسیار بزرگ یا بسیار کوچک باشد.


گام 2
همان مراحل تحت پوشش در کار با چشم انداز 2 نقطه را دنبال کنید ، اما تمام خطوط عمودی باید تا نقطه ناپدید شدن جدید شما ناپدید شوند.


مرحله 3
لبه را به نقاط ناپدید شده خود وصل کنید و در اولین شکل بزرگ خود بلوک کنید.


مرحله 4
برای کمک به بلوک در اشکال بزرگ دیگر ، از شکل اول به عنوان مرجع استفاده کنید.


مرحله 5
برای برش خطوط اضافی از ابزار قیچی استفاده کنید.


مرحله 6
برای ترسیم همه گوشه ها از ابزار Direct selection استفاده کنید.


مرحله 7
اکنون که جسم از بینایی کمتری دیده می شود ، اضافه کردن جزئیات آسان تر است.

مرحله 8
جزئیات را برش داده و تمیز کنید.

https://maktabtv.com/Courses/illustrator/



مرحله 9
در زیر نتیجه ترسیم شیء ما با استفاده از دید 3 نقطه ای است.


نتیجه
امیدوارم که این آموزش به بعضی از شما کمک کند که در Illustrator کار خود را با پرسپکتیو شروع کنند. روش هایی که من در این آموزش پوشش داده ام می توان برای طیف گسترده ای از پروژه های حرفه ای استفاده کرد. من این آموزش را فقط به اصول راهنمایی محدود کردم و امیدوارم در آموزش های بعدی به برخی از تکنیک های پیشرفته تر تصویر سازی فنی بپردازم.

برای آگاهی از آخرین آموزش ها و مقاله های برداری ، در RSS RSS VECTORTUTS مشترک شوید.

  • ۹۸/۰۸/۲۷
  • علی حامدی

نظرات (۱)

  • دانیال طاهری فر
  • خدا قوت ! 

    آموزش ایلوستریتور را در سایت من هم تماشا کنید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی